18 Şubat 2009 Çarşamba

SINAV KAYGISI

A-SINAV KAYGISI NEDİR ?
Sınav Kaygısı Neden Oluşur?Nasıl Ortaya Çıkar? Endişe ve Yoğun Duygulanım
Nedir?
Sınavın öğrenciye yaşattığı kaygının ilk adımı, gireceği sınava farklı anlamlar
yüklemesi ile başlar:
Bu sınavda başarılı olamayacağım.
Bu sınavda başarısız olmak benim başarısız birisi olduğumu gösterir.
Bu sınavda başarısız olursam anne-babama ne derim.
Bu sınavı kaybedersem bir daha asla başarılı olamam.
Bu sınavı kaybedersem arkadaşlarımın ve öğretmenlerimin yüzüne nasıl bakarım.
Bu sınavda başarısız olursam herkesin benim hakkımdaki düşüncesi değişir ….vb.
Bu düşünceler kaygının endişe boyutunu dile getiren cümlelerdir. Endişe performansa
yönelik süreçtir ve sınav sonucuna ilişkin olumsuz düşünce, inanç ve beklentilerle ortaya
çıkar.
Ayrıca, öğrencinin aşağıda belirtilen fizyolojik şikâyetleri;
Kalbim yerinden fırlayacakmış gibi,
Midem bulanıyor,
Elim ayağıma dolanıyor,
Bütün öğrendiklerimi unuttum,
Gözlerim kararıyor, terliyorum, başım dönüyor,
Nefes alamıyorum,
Ellerim titriyor, uyuşuyor vb.
şikayetler ile ortaya çıkan, sınav kaygısının yoğun duygulanım boyutudur.
Endişe ve yoğun duygulanım, aşırı derecede ve öğrencinin kendi başına başa
çıkamayacağı bir durum hâlini aldığında, öğrenilen bilgilerin sınav sırasında etkili bir
biçimde kullanmasına engel olur. Bu yaşanılan SINAV KAYGISI dır.

1 yorum:

  1. canım tubacım blog çok güzel olmuş ben inanıyorum ki sen istanbulun en güzel okullarından birini kazanıcaksın sen hem güzel hemde başarılı bir genç kızsın. hayatta daha bir çok sınavla karşılaşacaksın bunlarda başarılı olmak kadar vatanına milletine ailene hayırlı bir evlat olmanda önemli ve benim yiğenim böyle bir evlat seni çok seviyoruz başarılar teyzecim aysun

    YanıtlaSil